לאחר שנים בהן HOT מובילה את ההשקעה בהפקות מקור בתעשייה ומסכמת השקעה של כשני מיליארד ₪ ביצירה ישראלית, החברה יוצאת בקמפיין שמבהיר את חשיבות ההשקעה בהפקות מקור לתעשייה המקומית
חברת HOT מעלה היום קמפיין טלוויזיה חדש ששם במרכזו את ההשקעה של החברה בהפקות מקור. מטרת הקמפיין להבהיר את חשיבות ההשקעה בהפקת מקור, שלא רק מהווה את העדפת הצפייה הברורה של הצופה הישראלי אלא גם מאפשרת לתעשיית היצירה המקומית להתקיים. HOT משקיעה מדי שנה למעלה מ- 150 מיליון ₪ ביצירה ישראלית. בעשר השנים האחרונות השקיעה החברה כשני מיליארד ₪ בהפקה מקומית. ההשקעה הרבה בתוכן ישראלי תומך בקיומה ושגשוגה של היצירה הישראלית ובמעגל רחב של העוסקים במלאכת היצירה.
בשנים האחרונות נכנסו לשוק הטלוויזיה שחקנים חדשים, הן חברות בינלאומיות והן חברות מקומיות, שאינם מפוקחים על ידי הרגולטור ולא חלות עליהם חובת הפקות מקור. היעדר ההשקעה בהפקות מקור פוגע ביצירה הישראלית ובתעשייה המקומית בפרט לאורך זמן.
איום נוסף על שוק היצירה המקומי הוא צפייה פיראטית בסדרות. בניגוד למדינות רבות בעולם, בהן גורמים המעלים תכנים פיראטיים מטופלים בחומרה, הצפייה הפיראטית אינה מפוקחת בארץ, וכמעט ואין כל התערבות של המדינה בזירה הזאת. מדובר על עשרות מיליוני צפיות פיראטיות בשנה בסדרות ישראליות, אשר אינן מתורגמות להכנסה ולמעשה מפחיתות באופן דרסטי את הסכומים שמושקעים בהפקות הישראליות החדשות.
HOT מובילה את ההשקעה ביצירה הישראלית כבר למעלה מ-20 שנה, ויודעת לזהות העדפת לקוחות ברורה לתוכן המקור. הפקות המקור מובילות את טבלת הצפייה של HOT, יותר מסרטים, סדרות מחו"ל, ספורט או כל תוכן אחר. בממוצע, כל הפקת מקור ישראלית זוכה לרייטינג הגבוה כמעט פי עשרה מממוצע הרייטינג של סדרות מחו"ל.
14 מתוך 15 התכנים הנצפים ביותר ב HOT בשנת 2017 היו הפקות מקור – פולמון, ג'ודה, אלישע, מתים לרגע, מטומטמת, הפוליאקובים, שכונה, בתולות, מחוברים, אנחנו במפה, צפוף, איט גירלז, אנחנו, הבנים והבנות והמלאך השומר שלי. עשרת המובילים שמרו על ממוצע רייטינג גבוה של למעלה מ- 30%. הסדרות הישראליות זוכות לעשרות מיליוני הזמנות בשנה בוי או די, גם זמן רב לאחר שהן יורדות משידור.
הקמפיין שעולה היום הינו בכיכובם של גיבורי "מטומטמת": בת חן סבג, דובר קוסאשווילי, שני קליין משה אשכנזי, מיקי ליאון ורות אסרסאי, הופק על ידי משרד ראובני פרידן.